Maria Cristina Cito

Marketing

Biography

Latest publications

Leung E., CITO M. C., Paolacci G., Puntoni S. Preference for Material Products in Identity-Based Consumption Journal of Consumer Psychology, 2021, vol.32, no. 4, pp.672-679
CAIOZZO P., CITO M., TAGGIASCO G. Extraordinary salespeople: competenze per competere Economia & Management, 2017, no. 1, pp.23-29
CAIOZZO P., CITO M. C., MINIERO G. Venditori si nasce? Il mestiere visto dagli studenti Economia & Management, 2017, no. 1, pp.13-17
TROILO G., CITO M., SOSCIA I. Repurchase behavior in the performing arts: Do emotions matter without involvement? Psychology & Marketing, 2014, vol.31, no. 8, pp.635-646
ANCARANI F., CITO M., SAIBENE C., Scarpa A. Marketing in emerging markets. Come conquistare le aree rurali Economia & Management, 2012, no. 1, pp.15-21
ANCARANI F., CITO M., MUSILE TANZI P., SAIBENE C. Le competenze di marketing nel settore bancario e assicurativo in Il marketing per le banche e le assicurazioni. Competenze specifiche e pratiche di successo F. Ancarani, P. Musile Tanzi (Eds),Egea, pp.17-42, 2012

Grants & Honors

Research Grant - Marketing Science Institute , 2017

Related Articles

Two thousand, one hundred, thirty: CFMT sets records with...
Required time 5 min
Consumi e identità digitale: le nuove sfide del marketing
Authors
Required time 5 min

Director

Comunicare per creare valore La comunicazione integrata di marketing
  • Duration
  • wkly effort
  • Format
  • Language
  • Price
  • 7 weeks
  • 3 hours
  • On Demand
  • Italian
  • 400€

The program aims at providing the skills needed to manage marketing communication in a strategic way by designing initiatives that are in line with your goals.

Ricerche di marketing Metodi e strumenti per generare conoscenza di mercato
  • Duration
  • wkly effort
  • Format
  • Language
  • Price
  • 6 weeks
  • 3 hours
  • On Demand
  • Italian
  • 500€

The course aims to provide the chance to develop qualitative and quantitative research techniques needed to learn about current or potential markets.

Product Management - Edizione primaverile Costruire, lanciare e far crescere prodotti di successo
  • Start date
  • Duration
  • Format
  • Language
  • 04 Mar 2025
  • 40 hours
  • Online
  • Italian

Gestire il prodotto in ogni fase del suo ciclo di vita, bilanciare le esigenze dei clienti e garantire la redditività aziendale. 

Customer Experience Strategy Disegnare esperienze di valore per il cliente
  • Start Date
  • Duration
  • Format
  • Language
  • 5 May 2025
  • 6 days
  • Class
  • Italian

Progettare esperienze di valore per i clienti con strumenti innovativi e acquisire competenze per creare customer journey efficaci e memorabili.

Product Management - Edizione autunnale Costruire, lanciare e far crescere prodotti di successo
  • Start date
  • Duration
  • Format
  • Language
  • 30 Sep 2025
  • 40 hours
  • Online
  • Italian

Gestire il prodotto in ogni fase del suo ciclo di vita, bilanciare le esigenze dei clienti e garantire la redditività aziendale.