Emanuela Prandelli

Marketing

Biografia

Pubblicazioni recenti

PRANDELLI E., VERONA G. Digital Strategy Egea, Milano, Italia, 2025
Mrad M., Semaan R. W., Christodoulides G., PRANDELLI E. Give me a second life! Extending the life-span of luxury products through repair Journal of Retailing and Consumer Services, 2025, vol.82, pp.104055
PRANDELLI E., Wang Y., Weijo H. Luxury branding and the creator Economy: Emerging challenges and future avenues International Journal of Research in Marketing, 2024, vol.41, no. 3, pp.455-467
PIANCATELLI C., PRANDELLI E. Il potere dell’IA generativa nel settore del Fashion & Luxury Harvard Business Review Italia, Giugno, 2024
PRANDELLI E. Personalizzare il prodotto ma con moderazione Economia & Management, 2023, no. 3, pp.38-42
PRANDELLI E. I nuovi paradigmi della customer experience: il settore della moda in Manager del Futuro E. Baglieri (a cura di), Egea, chap. 7, pp.109-121, 2022

Grants & Premi

2025 TOP Luxury Speakers - The World Luxury Chamber of Commerce , 2025
Excellence in Teaching Award - SDA Bocconi School of Management , 2022
Premio del Club Canova per il miglior libro di management per l'anno 2020, con il libro 'Human digital enterprise. Creare e co-creare valore in un contesto omni-data', coautore G. Verona , 2021
DIR Research grant - SDA Bocconi School of Management , 2017
Award for distinctive academic research - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2014
Best Teacher of the Marketing Department - SDA Bocconi School of Management , 2013
Innovation Excellence Award in custom executive programs - ABMA William A. Cordes , 2012
Premio per l'Eccellenza nell'innovazione - Divisione Formazione Manageriale su misura Imprese - SDA Bocconi School of Management , 2012
Best Teacher of the Year - SDA Bocconi School of Management , 2008
Best Teacher of the Marketing Department - SDA Bocconi School of Management , 2007
Award for distinctive academic research - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2005
Award for distinctive academic research - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2001
Award per il miglior articolo - Accenture Management Consulting , 2001
Best Management Paper Award for the article "Communities of Creation: Managing Distributed Innovation in Turbulent Markets" (co-author Mohanbir Sawhney), California Management Review - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2001
Ph.D. Student Finalist with the Ph.D. Dissertation Proposal for the “Booz Allen & Hamilton/Strategic Management Society PhD Fellowship”, Vancouver, Canada - Strategic Management Society , 2000
Scholarship for the Ph.D. Dissertation Proposal - Marketing Science Institute , 1999

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Direttrice MAFED 2025

MAFED
MAFED Master in Fashion, Experience & Design Management
  • Data inizio
  • Lingua
  • Formato
  • Durata
  • 19 Gen 2026
  • Inglese
  • Full-Time
  • 12 mesi

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